Započnite dan doručkom

15.06.2011. – METSS

Često se kaže da je doručak prvi i najvažniji dnevni obrok, a evo zašto je tome tako…

 

Mozgu je za funkcioniranje potrebna glukoza – krvni šećer koji opskrbljuje središnji živčani sustav energijom, odnosno “gorivo” koje nam omogućuje da razmišljamo, hodamo, pričamo i normalno obavljamo sve druge svakodnevne aktivnosti.

Ako večeramo oko osam ili devet sati navečer, a k tome i ne doručkujemo, do našeg prvog sljedećeg obroka proći će i više od 15 sati! To predstavlja mučenje za naš mozak i tijelo, koje će se zadnjim snagama truditi pretvoriti zalihe ugljikohidrata i masti u iskoristiv oblik energije kako bi mozak mogao normalno funkcionirati. Dokazano je da se konzumiranjem doručka poboljšavaju koncentracija, raspoloženje, pamćenje, sposobnost rješavanja problema, a i stav prema poslu ili školi postaje bolji.

 

Također, obično se za doručak u organizam unese više vitamina C, D, kalcija, željeza i vlakana nego tijekom cijelog dana. Dovoljno je pojesti zdjelicu žitarica ili kukuruznih pahuljica s jogurtom ili mlijekom te popiti svježe iscijeđen sok od naranče.

Neki ljudi preskaču doručak, jer misle da će tako izgubiti koju kilu viška. Time zapravo čine suprotno – preskakanje obroka često će završiti prejedanjem na kraju dana što nipošto nije dobro ni za zdravlje, a ni za liniju. Izgladnjivanjem se možete dovesti i do gubitka osjećaja za sitost, kada postaje teško ocijeniti jesmo li se najeli ili trebamo još. Zato je bolje uvijek jesti više puta dnevno po malo, nego jednom previše.

 

Uz sve izgovore za preskakanjem doručka, tu je i onaj da će nam on samo otvoriti apetit, pa ćemo tijekom dana biti još gladniji. Ovo, naravno, nije istina pazimo li što pojedemo.

U nutricionizmu postoji takozvani glikemički indeks, koji pokazuje brzinu i stupanj rasta glukoze nakon konzumacije određene namirnice. Hrana s visokim glikemičkim indeksom bogata je ugljikohidratima i omogućuje brz ulazak glukoze u krvotok. Zato je treba zamijeniti hranom s niskim indeksom, odnosno ugljikohidratima s mnogo vlakana, koji se sporije probavljaju i “odgađaju” osjećaj gladi.

 

 

A ako i dalje mislite da vam je dobro i bez doručka, pokušajte s promjenom barem jedan tjedan u komadu, pa se uvjerite i sami…

 

Nema komentara.

Postavi svoj komentar


18.08.2017.-21.08.2017.